Karta Praw Klienta
Karta praw Klienta Zarządcy Nieruchomości
Karta Praw Klienta Zarządcy Nieruchomości, przedstawiona została przez Polską Federację Rynku Nieruchomości po raz pierwszy w listopadzie 2006 roku, na XII Kongresie Rynku Nieruchomości. Wtedy to kartę podpisały pierwsze Stowarzyszenia
i pierwsze Firmy związane z zawodem Zarządcy i Pośrednika nieruchomości.
Karta Praw Klienta Zarządcy Nieruchomości, to dokumentem określającym najwyższe standardy świadczenia usług zarządzania nieruchomościami. Firma będąca członkiem stowarzyszenia zrzeszonego w Polskiej Federacji Rynku Nieruchomości, zatrudniająca licencjonowanych zarządców nieruchomości będących członkami stowarzyszenia zrzeszonego w Polskiej Federacji Rynku Nieruchomości, dobrowolnie wyraża zgodę na stosowanie standardów określonych w Karcie, poddając się w całości i bez zastrzeżeń rygorom wynikającym z treści Karty oraz regulaminu jej stosowania.
Firma, która dobrowolnie przyjęła “Kartę Praw Klienta” zobowiązała się tym samym do poinformowania swoich Klientów o tym jak bogatą usługę mają prawo otrzymać od Firm, w których pracują Zarządcy należący do Stowarzyszeń skupionych w Polskiej Federacji Rynku Nieruchomości, oraz do umożliwienia im skorzystania z takiej usługi.
Karta Praw Klienta Zarządcy Nieruchomości:
Każdy Klient ma prawo być obsługiwanym przez zarządcę, który:
- – Reprezentuje interesy zleceniodawcy;
- – Dołożył starań, aby dokładnie poznać i zrozumieć potrzeby i cele działania swojego zleceniodawcy;
- – Doskonale zna rynek i trendy dotyczące zleconej do zarządzania nieruchomości;
- – Dostarcza swemu zleceniodawcy wszystkich istotnych informacji, mających wpływ na możliwość osiągnięcia celu Klienta;
- – Realnie ocenia możliwość zrealizowania kontraktu poprzez opracowanie i realizowanie planu zarządzania;
- – Zapewni nieruchomościom zleceniodawcy profesjonalny marketing przy wynajmie;
- – Stale podnosi swoje kwalifikacje zawodowe.
Klient ma prawo do otrzymania wyczerpującej informacji o:
- – Zarządcy odpowiedzialnym zawodowo za wykonanie zobowiązania zawartego w umowie o zarządzanie;
- – Zakresie odpowiedzialności cywilnej zarządcy i przedsiębiorcy za ewentualne szkody wyrządzone w związku zarządzaniem nieruchomością;
- – Zakresie pełnomocnictw udzielonych przez przedsiębiorcę osobom pracującym w firmie;
- – Klient ma zawsze prawo żądać wystawienia faktury za czynności zarządzania wynikające z umowy.
Jak sprawdzić, czy dana Firma posiada licencję na posługiwanie się znakiem “Karta Praw Klienta”?
Należy wpisać nazwę firmy lub adres jej strony internetowej w okienku wyszukiwarki znajdującej się na stronie www.pfrn.pl , bądź też sprawdzić w spisach firm, które przyjęły tę Kartę. Spisy te sporządzone są w układzie terytorialnym, a firmy umieszczone są w kolejności przyjmowania Kart.
Pliki do pobrania:
Druk Karty w PDF do pobrania i wydrukowania na kolorowej drukarce.